زیپو چطور پادشاه فندک ها شد؟

زیپو چطور پادشاه فندک ها شد؟

فندک زیپو فندک بسیار ساده ای است و همین سادگی سبب شده تا فقط برای روشن کردن سیگار و پیپ از آن استفاده نشود. طراحی متمایز زیپو نسبت به فندک های دیگر باعث شده این فندک به سرعت قابل تشخیص و چشمگیر باشد.

چرا زیپو؟

در سال 1932 جرج بلیزدل سهام یک شرکت اتریشی تولید فندک را خریداری کرد. این فندک ها تا حدودی در برابر باد مقاوم بودند اما بلیزدل علاوه بر این ویژگی علاقه داشت که شکل و شمایل فندک را نیز تغییر دهد. یک تغییر کوچک انقلاب بزرگی برای این برند ایجاد کرد. اضافه شدن درب با صدای سه بعدی این محصول رو به شهرت جهانی رساند.

همچنین بخوانید:

5 نکته جالب درباره فندک زیپو

بلیزدل نام این فندک را از زیپ ، که در آن دوران اختراعی جدید محسوب می شد گرفت. همچنین هنگام روشن شدن سنگ فندک صدایی شبیه به باز یا بسته شدن زیپ را میدهد که در نام گذاری این فندک بی تاثیر نبوده.

باشگاه های زیپو

فندک های زیپو به تا حدی به محبوبیت رسیدند که حتی افرادی که سیگاری نیستند هم طرفدار این فندک ها هستند و خریداری می کنند.
در سراسر دنیا باشگاه هایی با عنوان باشگاه دوستداران زیپو وجود دارند که طرفداران زیپو در این باشگاه ها به تبادل نظر میپردازند و عشق و علاقه خود را به این فندک ها به اشتراک می گذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا